Урок №1
Тема: Число 0. Віднімання
рівних чисел. Приклади на додавання та віднімання 1 (одиниці). Зв’язок дій додавання та віднімання. Послідовність чисел від 0 до 10.
Мета: Закріпити знання учнів про число 0; розширити знання
про числовий ряд; формувати вміння складати і розв’язувати приклади на додавання та
віднімання 1 (одиниці) та навички
віднімання рівних чисел; розвивати просторове мислення та увагу; вчити
використовувати зв’язок віднімання
з додаванням; виховувати охайність та
дбайливе ставлення до тваринного світу.
Обладнання: демонстраційний
матеріал: каса цифр,предметні картки (із зображенням грибів, яблук, груш),
малюнки із зображенням Сови, Їжачка, Білочки, Зайчика; кошик для предметних
карток; індивідуальний матеріал: картки.
Хід
уроку:
I.
Організаційний момент.
1. Привітання.
-
Доброго ранку!
-
Діти, який урок у нас зараз?
-
Дійсно,
урок математики, але він у нас трохи незвичайний. Подивіться до нас
завітали гості. Вони хочуть побачити і почути, чого ви навчилися. А ще ми сьогодні побуваємо у Лісовій школі.
-
Діти, хто навчається у Лісовій школі?
-
Як ви гадаєте, як живеться пізньої осені, як
зараз, а потім взимку тваринкам в лісі?
-
А чому?( Бо їм
не вистачає їжі).
-
Сьогодні ми їм допоможемо. За правильні ваші
відповіді у цей кошик ми будемо складати тваринкам яблучка, грибочки, грушки.
II.
Актуалізація опорних знань. ( Робота за індивідуальними
картками).
1. Гра «Віднови ряд».
На набірному полотні
виставлено ряд цифр у довільному порядку:
1; 3;
5; 6; 4;
9; 8; 7;
2; 10.
У Лісовій школі Зайчику дали завдання
розставити числа від найменшого до більшого. Допоможіть йому.
- Прочитайте числа від 1 до
10; від 10 до1; від 2 до6; від 8 до 5.
- Назвіть «сусідів» числа 6;
числа 9.
- Яке число стоїть між числами 4 і 6, між числами 7 і 9.
2. Гра «Відшукай числа»
1 _
3 4 _
_ 7 _
9 _ .
Їжачок в Лісовій школі теж виконав це
завдання. Раптом пройшов дощик, виросли грибочки і затулили деякі числа.
- Знайдіть, які числа
сховані за грибочками.
3. Каліграфічна хвилинка.
- Прописати цифру 0. На що
схожа цифра 0?
4. Математичний
диктант.
- Запишіть число,
яке передує числу 4;
- Запишіть число,
наступне після числа 5;
- Запишіть
відповідь прикладу 6 додати 1;
- Від 3 відняти 1.
Запишіть відповідь.
- До 8 додати 1. Запишіть відповідь.
- Запишіть, яке
число треба додати до 5, щоб дістати 6;
- В акваріумі
плавало 3 рибки. До них пустили ще 1.Запишіть, скільки рибок стало в акваріумі.
3 6
7 2 9
1 4 ( перевірка фронтальна).
5. Динамічна пауза.
- Діти, пригадайте
що ми збираємо у кошик? Ось зразки ( гриби: мухомор та білий, яблучко, грушка)
.
Розминка для очей.
Коли в дітей очі заплющені, вчитель прибирає з ряду мухомор.
- Що сталося? (
Зник мухомор).
- Так. Я прибрала
мухомор. А чому? Як ви гадаєте? ( Мухомор неїстівний гриб). Будемо збирати білі
гриби, яблучка, грушки.
III.
Вивчення нового матеріалу.
1. Підготовча
робота.
-
Діти, подивіться, Білочка знайшла
горішки. Скільки в неї горішків, порахуйте.
(2)
-
Білочка 1 горішок віддала більчатам. Скільки в неї горішків залишилося?(1) Як
ви дізналися? ( Від 2 -1 буде 1).
-
Потім Білочка 1 горішок подарувала Їжачкові. Скільки горішків в неї
залишилось? (Жодного, або нуль). Який
приклад склали? ( 1-1=0).
-
З яким числом ми познайомились на минулому уроці? ( Нуль).
2.
Пояснення нового матеріалу.
-
У Лісовій школі мудра Сова запитала їжачка, де місце нуля в цьому ряду. Їжачок
відповів: «Звісно, у кінці. Адже число 10 записується за допомогою нуля». Чи
згодні ви, діти, з думкою Їжачка? ( Діти пропонують поставити цифру 0 на
початку ряду).
-
Дійсно. Адже 0 менше, ніж 1. 1-це 1 предмет, а 0-це скільки предметів?
(Жодного). Послухайте, як про це говориться у віршику:
Кругла,
наче буква 0,
Цифра
0, або ніщо.
Як
стоїть він сам - самісінький,
То
й не значить нічогісінько.
-
То ж в ряді чисел 0 стоїть перед 1. ( Вчитель виставляє картку).
3.
Первинне закріплення.
-
Прочитайте числа від 0 до 10; від 10 до 0.
-
Назвіть «сусідів» числа 1.
Фізкультхвилинка
Посадили
ми дубочок,
Виростав
він вверх до сонця.
Вправо
гнувся до струмочка,
Вліво гнувся до віконця.
Гілками
ось так хитав,
І
міцним , міцним він став.
IV.
Розвиток математичних знань.
1. Робота
з підручником ( с. 46).
Вправа 1. Що ви бачите на малюнку
ліворуч? ( Рогалики).
-
Скільки їх? ( 2 )
-
А що ви бачите поруч на малюнку праворуч? ( Їх з’їли ).
-
Скільки залишилось рогаликів? ( 0 ).
-
Який приклад можна скласти? ( 2-2=0 ).
Вправа
2. Що бачимо на малюнку? ( Морозиво ).
-
Скільки порцій? ( 4 ).
-
Що ж сталося потім? ( Його з’їли ).
-
Який приклад складемо за малюнком? ( 4-4=0 ).
Висновок:
при відніманні рівних чисел завжди отримуємо 0.
Вправ
3. Розв’язування прикладів зошитах та на дошці.
1-1=0 7-1=6
2-1=1 8-1=7
Повідомлення
вчителя результатів індивідуальної роботи на картках.
-
Яке число
дістаємо, якщо віднімаємо 1? ( Попереднє ).
-
А якщо додаємо 1? ( Наступне ).
2. Робота
з демонстраційним матеріалом.
Їжачок
по лісу йшов,
На
обід гриби знайшов.
Під
берізкою один,
Чотири
під дубочком.
Скільки
буде в їжачка
В
кошику грибочків? ( 5 ).
Діти
дають відповіді на запитання, склавши приклад на додавання (1+4=5).
-
Назвіть за цим прикладом, як називаються числа при
додаванні. ( 1-перший доданок, 4-другий доданок, 5-сума ).
-
З цього прикладу складіть 2 приклади на віднімання (
5-1=4, 5-4=1 ).
-
Що одержимо, коли від суми віднімемо один з доданків? (
Другий доданок ).
V.
Підсумок уроку.
-
Яке число одержимо, якщо від 5-5? ( 0 ).
-
Чому у віршику сказано, що нуль - ніщо?
-
Що ми ще робили на уроці? ( Збирали кошик для тваринок
).
-
Подивіться, як багато назбирали! Порахуємо!
-
Тепер тваринкам буде легше перенести холод та морози.
-
Ви добре попрацювали на уроці! Молодці!
-
Урок завершено.
Урок № 2
Тема: Лічба предметів. Позначення чисел цифрами. Співвідношення цифри і числа. Поняття «багато- один». Підготовчі вправи до написання цифр.
Мета: Навчати
дітей співвідносити цифри і числа; закріпити розуміння понять «число» і
«цифра», «один» і «багато»: розвивати в
учнів навички лічби; виховувати охайність.
Обладнання:
демонстраційний матеріал: каса цифр, предметні картки, набірне полотно, костюм
Осені, 2 кошики з овочами та фруктами.
Хід
уроку:
I.
Закріплення вивченого матеріалу.
1. Лічба
предметів і фігур, виставлених на набірному полотні, на столі, на дошці.
2. Називання чисел від 1 до 10.
3. Гра
« Весела лічба». Вчитель читає вірш, а
учні рахують за допомогою паличок.
Мама
булочки спекла,
По
одній всім роздала:
Галі,
Наді і Юркові,
І
пухнастому котові.
Дідусеві
і бабусі,
І
малесенькій Катрусі.
-
Скільки булочок роздала матуся? ( 7 булочок ).
4. Гра
« Цікаві задачі».
·
У норі блищало 6 очей. Скільки вовків було у
норі?
·
Із-за пенька показалося 6 заячих вух. Один зайчик побіг. Скільки вух тепер видно з-за пенька?
Динамічна
пауза.
Учні під керівництвом вчителя
виконують під музику різноманітні рухи.
II.
Закріплення понять «один» , «багато», «число», «цифра».
1. У
клас заходить учениця в костюмі Осені з
двома кошиками в руках. В одному кошику овочі: 5 картоплин, 3 морквини, 2
огірки, 2 помідори і 1 буряк. У другому кошику - фрукти: 1 груша, 4 яблука, 5
слив.
Осінь
викладає дарунки на стіл, вітаючи учнів з багатим урожаєм. Учні відповідають на
запитання: скільки фруктів принесла Осінь? (10, багато). Скільки картоплин?
Морквин? Огірків? Помідор? Скільки буряків?
-
Отже, овочів - багато, а серед них буряк - один. Скільки
фруктів принесла Осінь? ( Багато). А груш? ( Одну ). Учні роблять висновок:
фруктів у кошику багато, але груша серед них – одна.
2. Гра
« Один – багато».
Вчитель
починає речення, а учні по черзі закінчують його.
-
У нашому класі один … ( годинник, стіл, … ). На полиці
багато …; один … . На вікні одна (бегонія); багато ( фіалок ). У портфелі один
(пенал ) і багато ( олівців ) і т .д .
Фізкультхвилинка « Бджоли».
Бджоли
вікна відчинили
І
швиденько полетіли:
Хто
на луки, хто на поле…
Мед
у вулик носять бджоли.
3. Робота
з підручником ( с. 9). Вправи 1,2.
III.
Робота в зошитах.
1.
За вправою 3 учні пишуть елемент цифри 2.
2.
Діти після відгадування загадки малюють соняшник.
На
сонечко я схожий
І
сонечко люблю.
До
сонця повертаю
Я
голову свою.
IV.
Підсумок уроку. Вчитель показує учням цифри 1,2,3, а учні у відповідь - потрібну кількість
паличок.
Немає коментарів:
Дописати коментар